2 واقعیت برای بلاگ نویسی جذاب
نوشته شده توسط : علیرضا نیاکی

از تصاویر جذاب و موثر استفاده کنید

نوشتن برای وب می تواند تعریف کاملا متفاوتی داشته باشد و زمانی که شما برای وب سایت ها بلاگ نویسی می کنید، با تولید محتوا برای چاپ تفاوت بسیار زیادی دارد. در واقع مخاطبین شما زمانی که از یک وب سایت استفاده می کنند، اگر تصاویر جذاب و مربوط به متن را مشاهده نکنند، ممکن است که از پست شما زده شوند و آن را مطالعه نکنند. همچنین می توانید با یک قالب که متشکل از متن باشد و از تصاویر نیز استفاده شده باشد، تصمیم بگیرند که محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در واقع استفاده از تصاویر در بلاگ نویسی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

تصاویر باعث درک بهتر متن توسط مخاطب می شوند

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا شما در بلاگ خود از تصاویر استفاده کنید، تجزیه و تحلیل بهتر متن می باشد. در واقع زمانی که مخاطب وارد پست شما می شود، هر کلمه را تصاویر تطبیق می دهد تا در نهایت بتواند بیشترین حد جذابیت متنی را درک کند.

تصاویر می توانند خطوط دیداری مناسبی را ایجاد کنند

زمانی که همه در یک تصویر لبخند می زنند، باعث می شود که پست شما به سبک طنز در ذهن مخاطب خوانده شود و این مسئله می تواند باعث شود تا موضوع مورد نظر شما که در مورد آن بلاگ نویسی انجام داده اید، خشک و رسمی به نظر نیاید و یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود.

تصاویر مربوط به موضوعات پیچیده قابلیت درک متن را ساده تر می کنند

بیایید این واقعیت را بپذیریم که متن به تنهایی نمی تواند عملکرد مغزی را در نهایت کامل کند و ما باید از تصاویر استفاده کنیم. در موضوع بلاگ نویسی باید قبول کنیم که عکس ها یک قسمت بسیار مهم از کار به شمار می روند. استفاده از نمودارها، اینفوگرافیک ها و جداول باعث می شود تا خواننده بتواند درک بهتری در مورد موضوعات انتزاعی داشته باشد و موضوعات پیچیده را بهتر و راحت تر درک کند.

ویرایش پست

اگر بخواهیم بگوییم که بلاگ نویسی سخت است، ویرایش یک پست نوشته شده دشوارتر می باشد. در واقع بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که ویرایش از طریق جملات و یا رفع خطاهای دستوری انجام می شود ولی باید بدانید که با وجود اهمیت بسیار زیاد دستور زبان و استفاده صحیح از آن، باید در نظر داشته باشیم که ویرایش یک متن گاهی تا ساعت ها زمان نیاز دارد. ما قصد نداریم در این مقاله در خصوص تصحیح غلط املایی یا دستور زبان با شما صحبت کنیم. در واقع می خواهیم برخی از نکاتی را برای شما بیان کنیم که در ویرایش پست دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و باید با دقت بالایی انجام شود.

از تکرار بپرهیزید

برای این که خواننده بتواند درک بهتری از متن داشته باشد، باید از تکرار برخی از کلمات یا عبارات به صورت پشت سر هم بپرهیزید. در واقع این کار باعث می شود تا بتوانید به سادگی پیش نویس بلاگ خود را بهبود بخشید. در ابتدا بهتر است که پست نوشته شده را بخوانید و آن را ویرایش کنید. این ویرایش باید از لحاظ استفاده از کلمات متداول پشت سر هم درست انجام شود.

نکته مهم : در نوشتار هر نویسنده، برخی از کلمات به عنوان تکیه کلام شناخته می شوند که استفاده از آن ها باعث می شود متن بیشتر مورد علاقه نویسنده باشد. در واقع نمی توان گفت که باید از نوشتن تکیه کلام خودداری کرد. باید در نظر داشته باشیم که این کلمات بیش از اندازه ظاهر نمی شود.

یک بار پست خود را با صدای بلند بخوانید

این ترفند در واقع در بسیاری از بنیادهای آموزشی نویسندگی آموزش داده می شود. در صورتی که یک قطعه از متن نوشته شده ناخوشایند باشد و شما آن را با صدای بلند بخوانید، بیشتر متوجه این موضوع می شوید. پست خود را با صدای بلند بخواهید تا ساختارهای جملات را بررسی کنید و خودتان را درگیر این مسئله کنید تا بتوانید به بهترین شکل بلاگ نویسی را انجام دهید.

از شخصی بخواهید پست شما را بخواند

این کار به خصوص برای افرادی که به صورت مبتدی در حال تولید محتوا یا بلاگ نویسی هستند می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو به شمار رود. این کار نشان دهنده ضعف یا شکست شما در زمینه نویسندگی نیست و می تواند نشان دهنده تعهد بالای کاری شما باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. شما با این کار می توانید نویسندگی خود را بهبود بخشید.

در این خصوص اگر از اشخاصی کمک بگیرید که در زمینه ویراستاری تجربه دارند می توانید عملکرد خود را بهبود بخشید و آن ها می فهمند که کدام نکات نگارشی و دستور زبانی در زمینه تولید محتوا اشتباه بوده است و نسبت به رفع آن اقدام می کنند. پس از این که شخص مورد نظر پست شما را مطالعه کرد، می توانید از وی بپرسید که آیا وی توانسته است مطالب را درک کند؟ ذهن خود را به موضوع متمرکز کرده است؟ آیا ارزش دارد که این پست را به دیگری معرفی کند؟ با توجه به جواب هایی که به این سوال ها می دهد می توانید بهترین عملکرد را در زمینه انتخاب زمینه پست داشته باشید.

جمله های خود را کوتاه کنید و پاراگراف های کوتاه را استفاده کنید

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث می شود خواننده از محتوای شما خسته شود، بلند بودن جمله ها و پاراگراف هایی است که در محتوای خود استفاده کرده اید. این اشتباه به صورت رایج در میان افرادی که در این زمینه در حال فعالیت می باشند بسیار رایج شده است. شما می توانید با انتخاب جمله های کوتاه که خواندن آن ها آسان است، مخاطبین خود را تشویق کنید تا بتوانند محتوای شما را بخوانند. این مسئله باعث می شود تا عملکرد نهایی پست شما بهتر باشد.

استفاده از پاراگراف های کوتاه و جذاب می تواند احتمال این که خواننده با شما همراه شود را بیشتر کند. در واقع هرچقدر که پاراگراف های شما کوتاه تر باشد این احتمال بیشتر خواهد شد. این کار به خصوص برای نویسندگانی که به تازگی بلاگ نویسی را آغاز کرده اند می تواند یک ایده کاملا جذاب به شمار رود.

قبول کنید که همیشه بهترین نیستید

وسواس داشتن در مورد بلاگ نویسی یکی از مهم ترین مسائلی است که باعث می شود تا بسیاری نتوانند به خوبی کار خود را انجام دهند. در واقع نظم و ترتیب و رعایت اصول نگارشی می تواند باعث شود تا شما در بلاگ نویسی موفق باشید و نیازی به این نیست که همواره سعی کنید که بهترین باشید. در صورتی که می خواهید از این طریق کسب درآمد کنید، در ماه باید بیشتر از یک پست را ایجاد کنید و با این وجود می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید. هر پستی را به بهترین شکل ممکن می توانید ایجاد کنید و باید از تجاربی که در این خصوص دارید استفاده کنید. سپس ادامه دهید و تمرین کنید تا بهتر شوید.

از تغییر در محتوا برای بهینه سازی نترسید

یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص بلاگ نویسی و تولید محتوا باید به آن توجه بسیار ویژه ای داشته باشید، تغییر در محتوا برای بهینه سازی بهتر می باشد. در واقع شما نباید از تغییر بترسید و این امر باعث می شود تا در مسئله بلاگنویسی تحت وب که نیازمند اصول بهینه سازی متن می باشد موفق تر عمل کنید. این عملکرد را در قسمت های قبلی مقاله با شما در میان گذاشتیم ولی این مقاله و موضوع آن به ما اجازه نمی دهد تا در زمینه چگونگی بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو با شما صحبت کنیم و از این روی باید آموزش های مرتبط را دنبال کنید.

باید در نظر داشته باشید که اگر بلاگ نویسی را برای شرکتی خاص انجام می دهید، باید موارد مورد نیاز محتوا را در آن بگنجانید. برای مثال در صورتی که بخش بازاریابی یا خدمات از شما خواسته اند که در مورد موضوع خاصی که توسط کسب و کار شما ارائه می شود صحبت کنید، باید حتما در این خصوص اطلاعات لازم و کافی را داشته باشید تا بتوانید عملکرد خود را در این زمینه بهبود بخشید.





:: برچسب‌ها: تولید محتوا , تولید محتوای متنی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: